Jeste li znali da se dijete istovremeno može igrati i učiti? Čini vam se nemogućim?

 

Učenjem kroz igru učenici mogu brže i bolje pamtiti nastavno gradivo, zato što zaborave da uče. Igra je nešto zabavno i neopterećujuće, stoga spajanjem učenja i igre možemo postići puno bolje rezultate. Time se istovremeno razvija natjecateljski duh među učenicima.

Osim što kroz igru uče djeca također razvijaju i vlastite socijalne i komunikacijske vještine.

Učenjem napamet neće postići ni približno tako dobre rezultate kao učenjem kroz igru. Često se dogodi da učenici nastavno gradivo za nekoliko dana zaborave, zato što učenjem napamet nastavno gradivo ulazi u kratkoročnu memoriju. S druge strane, učenjem kroz igru i konstruiranjem pitanja tako da dijete zaista “uključi” mozak i nauči razmišljati ono će postići puno bolje rezultate.

 

Kako učiti kroz igru?

 

Logos učiteljica donosi vam nekoliko prijedloga kako da svoje učenje učinite zabavnim, odnosno kako da se igrate i učite istovremeno.

 

  1. Memory

Osim što razvija mozak ova je igra zgodan način da povezujete države s njihovim glavnim gradovima, pisce s književnim djelima i sl. S obzirom na to da dijete bolje pamti slikovno na memorijske kartice možete, osim npr. imena i prezimena pisaca i naziva njihovih djela, staviti i sliku pisca/spisateljice na jednu karticu te naslovnu stranicu književnog djela na drugu karticu. Na isti način možete kreirati svoje memorijske kartice s glavnim gradovima, državama i sl.

 

  1. Kviz znanja

Kviz znanja jedan je od zabavnijih načina učenja kroz igru. Umjesto isključivo klasičnoga načina postavljanja pitanja poželjno je ubaciti što više pitanja koja iziskuju razmišljanje. Primjerice, umjesto klasičnoga načina postavljanja pitanja (“Što su imenice?”) djeci ponudite niz riječi kojima imenujemo živa bića, stvari i pojave i postavite im pitanje “Kako nazivamo podcrtane riječi?” i “S obzirom na riječi koje su ti ponuđene, što možeš zaključiti? Što imenujemo imenicama?”

 

  1. Križaljka

Umjesto klasičnoga načina ispitivanja pitanja za razmišljanje možete ukomponirati i u križaljke. Križaljka vam može dobro poslužiti za ponavljanje gradiva, što će za učenike vjerojatno biti zabavniji način ponavljanja gradiva od klasičnoga načina.

 

  1. Zagonetke

Zagonetke su uvijek dobrodošle. Osobito se dobro mogu iskoristiti kao uvod u nastavnu cjelinu. Mogu se rješavati individualno ili u timu. Dobra su vježba koncentracije i izvrstan način za razvijanje komunikacijskih i socijalnih vještina te vještina rada u timu.

 

  1. Rebusi

Rebusi se, kao i zagonetke, mogu iskoristiti kao uvod u nastavnu cjelinu. Zabavno ih je rješavati i, kao i zagonetke, dobra su vježba koncentracije. Isto se tako mogu rješavati individualno ili radom u skupini i dobar su način za razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina te vještina rada u skupinama.

 

  1. Društvene igre

I društvene su igre jedan od načina na koji možemo učiti. Primjer za to je društvena igra Volim Hrvatsku pomoću koje na zabavan način možete naučiti mnoštvo zabavnih činjenica o hrvatskoj povijesti, književnosti, geografskim obilježjima, kulturi i sl. Društvene se igre također mogu igrati individualno ili u skupini. Igranjem društvenih igara potiče se i natjecateljski duh.

 

Učenje kroz igru metoda je učenja koja bi se, što je više moguće, trebala primjenjivati u školstvu.

Učenjem napamet učenici neće postići toliko dobre rezultate niti će im, u većini slučajeva, ono o čemu uče ostati u dugoročnoj memoriji, niti će razumjeti to o čemu uče jer im učenje predstavlja jedan mehanički proces.

Učeći kroz igru, osim što su veće šanse da će im nastavno gradivo ući u dugoročnu memoriju, učenici će razvijati i socijalne i komunikacijske vještine te vještine rada u timu, a uz to će se i dobro zabaviti.

 

Kroz igru možete učiti i tablicu množenja pomoću društvene igre „Množioničar“ koju možete naručiti na info@logosuciteljica.hr

logos-uciteljica-teaser-mnozionicar